Pre-order jouw Roze Olifant

10 oktober 2024

Vandaag is het World Mental Health Day. Dé dag waarop er aandacht wordt gevraagd voor mentale gezondheidsproblemen. Ons symbool hiervoor: de (roze) olifant in de kamer. Want mentale kwetsbaarheden en problemen mogen niet genegeerd worden.

De crowdfunding campagne van Museum van de Geest gaat daarom vanaf vandaag een nieuwe fase in waarin we ons meer gaan focussen op de roze olifant. We starten met een nieuwe actie: “Pre-order jouw Roze Olifant”. Deze symbolische actie heeft als doel om aandacht te vragen voor psychische gezondheid en het gesprek hierover te normaliseren en geld op te halen om het museum open te houden.

Samen redden we de open geest
Sluit je aan bij onze missie om een open gesprek te voeren over mentale gezondheid en pre-order tot 1 november jouw eigen Roze Olifant Pin. Elke pre-order van de Pin draagt direct bij aan het voortbestaan van het Museum van de Geest. Meer informatie en de pin pre-orderen? Dat kan hier!

Deze olifant is geïnspireerd op Tabu de Roze Olifant van Ahmed Türkman, te zien in Museum van de Geest | Haarlem.

Houd Museum van de Geest open!
Ondertussen blijven wij hard op zoek naar (structurele) sponsoren, die mentale gezondheid net zo belangrijk vinden als wij. Meer informatie.