Mark to the Music – a mindful art experience

Locatie: AmsterdamTijdstip: 1:00 PM & 3:00 PMKosten: €25,00Tickets

Be a part of the unique 60 minute multidisciplinary art intervention on October 19th at Museum of the Mind x Amsterdam Dance Event

Scroll naar beneden voor Nederlands.

Mark to the Music – a mindful art experience is a collaboration between Museum of the Mind | Amsterdam and Amsterdam Dance Event. Mark to the Music- a mindful art experience is a multidisciplinary art intervention, focusing on the de-stressing and power of ambient electronic music and sound through a guided visual meditation.

Drop into these multi-sensory and intuitive form of drawing session using mindfulness-based techniques. Discover your inner artwork of space, flow, energy, movement by sounds, color & open awareness. It is not just a calming activity that relieves tension, but a unique way to explore, slow down and reflect that empowers our sense of well-being. Guided by professional mindfulness- meditationtrainer, key supporter of mindfulness practice in museums and program manager mental health at Museum van de Geest Jolien Posthumus, and multidisciplinary artist DJ Nelly, you will be taken on a personal journey within.

Drop into a multi-sensory and intuitive form of a drawing session by using mindfulness-based techniques. Discover your inner space by sounds, color and open awareness. The meditation takes place in a quiet environment, invites you to stay in silence and provides enough space to not be bothered by other participants.

With this program Museum of the Mind and ADE aim to highlight the positive impact of art and music on mental health. Electronic music is taken out of the dancefloor context and integrated in a proven meditation practice. You can be one of the few people to experience this unique collision.

Settle down on one of Yogisha meditation cushions and let yourself be taken into Mark to the Music – a mindful art experience.

The experience starts within the chosen timeslot (from 1:00 PM – 2:00 PM and 3:00 PM – 4:00 PM). After your experience you can visit Museum of the Mind | Amsterdam (in a side wing of H’Art Museum/Hermitage Amsterdam). Currently on view: For the love of Art and 31553580 for numbers & schedules.

The sessions are in English.

Duik in een zintuiglijke en intuïtieve mindfulness sessie, gecombineerd met muziek en een tekensessie tijdens Amsterdam Dance Event (ADE). Mark to the Music – a mindful art experience is een unieke samenwerking tussen Museum van de Geest, DJ Nelly en ADE. Ontdek je innerlijke rust door klank, kleur en een open geest door gebruik te maken van op mindfulness gebaseerde technieken.

Mark to the Music – a mindful art experience is een multidisciplinaire kunstinterventie en wordt begeleid door Jolien Posthumus, professioneel mindfulnesstrainer en Programma Manager Mentale Gezondheid bij Museum van de Geest. De beats worden verzorgd door DJ Nelly. Je wordt meegenomen op een persoonlijke reis met de kracht van elektronische muziek en geluid en door middel van een geleide visuele meditatie.

De meditatie vindt plaats in een rustige omgeving, nodigt uit tot verstilling en biedt voldoende ruimte om niet gestoord te worden door andere deelnemers. Met dit programma focussen Museum van de Geest en ADE zich op de positieve impact van kunst en muziek op mentale gezondheid. Elektronische muziek wordt uit de context van de dansvloer gehaald en geïntegreerd in een mooie mindfulness sessie.

Strijk neer op één van de meditatiekussens van Yogisha en laat je meenemen in Mark to the Music – a mindful art experience.

Voor of na jouw sessie (13:00 tot 14:00 uur of van 15:00 tot 16:00 uur) kun je in Museum van de Geest | Amsterdam (gebouw H’Art Museum) de tentoonstellingen For the love of Art en 31553580 (obsessie) voor nummers & schema’s bezoeken.

De sessies worden gegeven in het Engels.

Mentale gezondheid is van ons allemaal

Mentale gezondheid is een bredere maatschappelijke kwestie geworden: berichten in de media over de hoge aantallen jongeren die te kampen hebben met stress, burn-out en depressie. De Wereldgezondheidsorganisatie concludeerde in 2019 officieel dat het actief of passief beleven van kunst de gezondheid bevordert. Hierin versterken Museum van de Geest en ADE elkaar in een gezamenlijke missie en visie, om een bijdrage te leveren aan mentale gezondheid tijdens ADE 2023.

ADE Arts & Culture programma

ADE toont de volledige breedte van de dance- en nachtcultuur én die van de elektronische muziek. Hierbij is in het Arts & Culture programma ruimte voor vernieuwing en verdieping, tegenover het vaak hoge tempo van het ADE Festival. Mentale gezondheid is binnen ADE een centraal thema, omdat muziek bij uitstek een uitlaatklep is, maar ook bij kan dragen aan een betere mentale balans.

Yogisha

De meditatiekussens tijdens Mark to the Music – a mindful art experience worden gesponsord door Yogisha, dé Yoga Store van Nederland met winkels in Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht. Je bent hier welkom om kleding te passen en de verschillende producten te proberen. In de winkels kun je bijvoorbeeld verschillende yogamatten testen en proef-zitten op meditatiekussens zodat je zelf het verschil kunt ervaren. Daarbij staan de deskundige medewerkers van Yogisha voor je klaar. Liever online shoppen? Dan kan via www.yogisha.nl.