Word vrijwilliger bij Museum van de Geest!

15 maart 2024

Ben jij op zoek naar vrijwilligerswerk? En doe jij dat het liefst bij een maatschappelijk betrokken, culturele instelling? Dan hebben wij een prachtige uitdaging voor je! Wij zijn namelijk op zoek naar diverse vrijwilligers voor de functie van Publieksmedewerker (4-8 uur per week, met name voor de weekenddagen).

In een monumentaal gebouw, het oude Dolhuys van de stad, staat het kunstwerk tussen je oren centraal. Aan de hand van persoonlijke verhalen, wetenschap, hedendaagse kunst en levensvragen, ontdek je meer over je eigen geest én die van de ander. Vanuit deze historische plek maken we met kunst en cultuur programma’s mentale gezondheid bespreekbaar.

In 2022 hebben we de European Museum of the Year Award gewonnen en zijn daarmee het beste museum van Europa! We werken samen met een groot team van vrijwilligers en bieden re-integratieplekken voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Dit maakt Museum van de Geest tot een bijzondere ontmoetingsplek waar iedereen welkom is.

Wie ben jij?

Als publieksmedewerker ben jij het visitekaartje van het museum, jij bent het eerste aanspreekpunt voor bezoekers Je bent enthousiast, klantvriendelijk en je vindt het leuk om mensen een welkom gevoel te geven en ze goed te woord te staan. Je werkt graag bij een maatschappelijk betrokken, culturele instelling met een divers publiek. Op een betrokken manier houd je contact met de floormanager zodat een bezoek aan ons museum optimaal verloopt.

Wat ga je doen?

• Het welkom heten van bezoekers en verkopen van toegangsbewijzen.
  • Het bedienen van de kassa.
  • Het verstrekken van informatie over onze diverse multimedia tours.
  • Bezoekers attenderen op faciliteiten in ons museum: garderobe, kluisjes, het museumcafé, de winkel.

Wat kan jij?

• Je bent klantvriendelijk, enthousiast en representatief.
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden.
  • Je beschikt over een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
  • Je bent bereid om in het weekend te werken.

Wat bieden wij?

• Een inspirerende, culturele omgeving.
  • Leer- en werkervaring voor toekomstig betaald werk.
  • Vrijwilligerscontract.
  • Dagvergoeding.
  • Drie maal per jaar een evenement voor vrijwilligers.
  • Uitnodigingen voor openingen van tentoonstellingen.

Voor meer informatie en solliciteren stuur je een e-mail naar Carine Neefjes, Manager Vrijwilligers- Personeelszaken via neefjes@museumvandegeest.nl.