Herfstvakantie in Museum van de Geest

20 oktober 2023

Ga jij deze vakantie met kids naar het Museum van de Geest | Haarlem? Volg samen de Kinderroute of Young Adult Route. Voor de allerkleinsten is er een speciale Kindertentoonstelling. Wij geven je alvast 10 tips om alles uit je museumbezoek te halen.

1. Kindertentoonstelling voor de allerkleinsten

1. Hoe ziet het eruit als je blij, boos, verdrietig of verlegen bent? In onze Kindertentoonstelling komen verschillende emoties voorbij. En het leuke is: de allerkleinsten mogen zelf deel uitmaken van deze tentoonstelling, want kinderen mogen op de blokken kleuteren die verspreid door het museum staan. Jij houdt natuurlijk je camera in de aanslag om samen mooie herinneringen te maken. Hebben de kids energie over na al dat stilstaan? Voor de deur van ons museum is een speeltuin om in uit te razen.

2. Met aandacht door het museum

2. Die Kindertentoonstelling is leuk, maar welke route volg je dan zelf? Vraag naar onze Flow Slow Art Route, die volg je op papier. Zo kijk jij met aandacht naar 5 kunstwerken, maar heb jij ook alle aandacht om samen het museum te ontdekken!

3. Vul je eigen gebruiksaanwijzing in!

Voor kinderen van 9 tot 12 jaar is er de Kinderroute. En de Young Adult Route is er voor iedereen die zich 13 tot 18 jaar voelt. Vraag bij de kassa naar de Gebruiksaanwijzing; kinderen kunnen deze tijdens hun museumbezoek invullen, dat maakt een museumbezoek lekker interactief.

4. Luister mee

In het museum ga je op pad met een interactieve guide die je van alles over de wonderlijke menselijke geest vertelt én je helpt je eigen Gebruiksaanwijzing in te vullen. Ons advies: luister zelf ook naar de Kinderroute of Young Adult Route, zodat je samen met elkaar in gesprek kunt gaan over de verschillende kunstwerken, maar ook over het kunstwerk tussen je oren!

5. Kinderfeestje?

Zoek je een leuke activiteit voor een kinderverjaardag? De Kinderroute is zeer geschikt voor kinderfeestjes of als activiteit voor de buitenschoolse opvang.

6. Thuis bij Thuys

Kom na je museumbezoek even lekker bij in Museumcafé Thuys en geniet van een vers gezet kopje koffie of thee. Vul de Gebruiksaanwijzing (verder) in, zodat je samen tot leuke, interessante en verrassende gesprekken komt.

7. Ontdek jouw Boekendubbelganger!

Na het invullen van de Gebruiksaanwijzing weet voortaan niet alleen iedereen weet hoe zij het beste met je om kunnen gaan, je komt ook terecht bij jouw Boekendubbelganger: een personage uit een boek dat net zo grappig is als jij bent, net zo moedig, zo handig, zo sportief of net zo dromerig als jij. De boeken zijn te koop in onze museumwinkel.

8. De Universele Verklaring van de Open Geest

Tijdens je route door het museum krijg je gaandeweg inzicht in de manier waarop je oordeelt, want de drang om de menselijke geest in een hokje te stoppen hebben we allemaal. Hoe nieuwgierig zijn we eigenlijk naar de ander? Teken samen de Universele Verklaring van de Open Geest aan het eind van je museumbezoek!

9. Lekker inclusief

Goed om te weten: reserveren voor de routes is niet nodig en de interactieve guide met Gebruiksaanwijzing zit inbegrepen bij je toegangsticket. Wil je liever lezen in plaats van luisteren? Zet de device dan in leesmodus.

10. Ervaringsdeskundige

Eerder bezocht content creator Maris samen met haar dochter het Museum van de Geest. Benieuwd naar haar ervaring? Lees de uitgebreide blogpost terug: “De interactie vond ik ook echt heel leuk aan deze audiotour en tentoonstelling”.

We verwelkomen je graag in het Museum van de Geest!

Reserveer online alvast jouw ticket(s)