Nu te zien: derde deel van het monumentale wandkleed Epic of the Mind

17 januari 2024

Vanaf vandaag toont het Museum van de Geest in Haarlem weer een nieuw deel van het wandkleed Epic of Mind, onderdeel van de solotentoonstelling ‘Epos van de Geest’ van Laurence Aëgerter.

Ook dit keer bekijk je zes meter van het in totaal 38,5 meter lange werk, dat een kruisbestuiving is tussen kunst en zorg. In het wandkleed zijn talloze verwijzingen naar de historische collectie van Museum van de Geest terug te vinden. Deze objecten zijn ook onderdeel van de tentoonstelling.

Epic of Mind biedt een uniek inkijkje in de gedocumenteerde zorggeschiedenis van Nederland en Europa. Dit nieuwe deel van het wandkleed is van 17 januari t/m 27 maart 2024 te zien voor publiek. Daarna schuiven we door naar het alweer vierde deel.