Nieuwe route in Museum van de Geest | Haarlem!

18 december 2023

Stel je voor dat je een bondgenoot vindt tussen de pagina’s van een boek – jouw eigen Boekendubbelganger. Dit fictieve personage, zo dichtbij jouw eigen ervaringen, dromen en uitdagingen, biedt niet alleen gezelschap op papier, maar kan ook een bron van troost, vermaak en begrip zijn.

Papieren vriend

Laat je meevoeren door een interactieve audioguide, die je meeneemt op een ontdekkingsreis door de geheimen van de menselijke geest. Ontdek jouw diepste dromen, angsten en verlangens, terwijl je op zoek gaat naar jouw unieke Boekendubbelganger – een personage uit een boek dat net zo grappig is als jij bent, net zo moedig, zo handig, zo sportief of net zo dromerig als jij.

Je kunt je eigen pad kiezen met verschillende routes:

Voor iedereen vanaf 18 jaar tot jong van Geest

Nieuw toegevoegd aan onze routes: de Boekendubbelganger Tour voor volwassenen (vanaf 18 jaar tot jong van Geest). Je hoort Splinter Chabot – zelf een groot liefhebber van verhalen en boeken – in je oren. Je staat tijdens deze tour wat langer stil bij vijf objecten in ons museum, omdat ze je helpen over bepaalde vragen dieper én op een andere manier na te denken.

Deze route en actie is mogelijk gemaakt door het Nederlands Letterenfonds en de Gemeente Haarlem.

Betoverend

Ontdek fascinerende karakters uit boeken, zoals de inclusieve Querido Glow-reeks, Freak de kanjer van Rodman Philbrick, dat de kracht van vriendschap verkent. Zonder titel van Erna Sassen belicht de troost van kunst. Deze zoektocht naar je Boekendubbelganger stimuleert naast liefde voor boeken ook zelfontdekking en mentale veerkracht – iets wat in deze tijd van onschatbare waarde is.

Meer

Ook kunnen kinderen hun eigen ‘Gebruiksaanwijzing’ invullen. De allerkleinsten kunnen genieten van een speciale Kindertentoonstelling.

Ontdek het beste van Museum van de Geest | Haarlem, winnaar van de European Museum of the Year Award 2022, en geef jezelf de ultieme kunstzinnige ervaring tussen je oren in deze kerstvakantie!