Amsterdam 750 jaar: Geef jezelf cadeau!

17 juli 2024

Op 27 oktober 2024 begint Amsterdam met de viering van haar 750-jarig bestaan. Museum van de Geest viert de verjaardag van de stad Amsterdam op een bijzondere wijze. Met ‘Geef jezelf cadeau’ roept het museum Amsterdammers op zichzelf één dag cadeau te geven aan een zorginstelling in de buurt. En die dag levenskunst te ervaren samen met een cliënt. Want het grootste cadeau wat je kunt geven is een ander zich gehoord en gezien laten voelen als mens. Uit dit project komt ook een tentoonstelling voort die gratis te bezoeken is vanaf mei 2025 in Museum van de Geest | Amsterdam.

Met deze (cultuur)activiteiten vieren we tijdens de verjaardag van Amsterdam samen de kunst van het leven, met álle inwoners van Amsterdam, inclusief diegenen met een professionele hulpvraag, mensen die de extra aandacht kunnen gebruiken en nu eenmaal niet altijd vooraan staan bij verjaardagsfeestjes.

Met o.a. het project Geef jezelf cadeau belooft Amsterdam 750 een jaar vol feestelijkheden en betekenisvolle momenten te worden. Het jubileumjaar wordt door de stad Amsterdam afgetrapt met een groots openingsconcert in de Ziggo Dome, waar bekende artiesten zoals Willeke Alberti, André Hazes en Trijntje Oosterhuis zullen optreden. Gedurende het hele jaar zullen er tal van evenementen en activiteiten plaatsvinden om deze mijlpaal te vieren. Volg onze nieuwsbrief of socials om op te hoogte te blijven.