7 december: Nationale Vrijwilligersdag!

7 december 2023

In ons museumcafé, achter de kassa, bij de audiotours of op de afdeling reserveringen: vrijwilligers runnen de dagelijkse gang van zaken in Museum van de Geest, zowel in Haarlem als in Amsterdam.

Gedreven pensionado’s, re-integratie-kandidaten of collega’s die dagbesteding doen, iedereen draagt op vrijwillige basis bij aan het succes van Museum van de Geest. Op deze Nationale Vrijwilligersdag, wil Museum van de Geest het team van ruim 70 vrijwilligers hartelijk bedanken! Door jullie inzet zijn wij samen in staat om met onze culturele programma’s mentale gezondheid bespreekbaar te maken! Nogmaals heel hartelijk dank!

Erbij horen, meedoen

Museum van de Geest gelooft in een samenleving waarin iedereen gezien en gehoord wordt. Daarom bieden wij werkervaringsplaatsen aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Hiervoor werken wij samen met onze partners en re-integratiebureaus.

Museum van de Geest wil mensen met een psychische kwetsbaarheid helpen om weer actief deel te nemen aan de maatschappij. Daarom bieden we inspirerende werkervaringsplaatsen aan waar mensen zichzelf mogen zijn, gezien en gewaardeerd worden. Zo stomen we je klaar voor arbeidsparticipatie. Hierbij wordt niet gedacht vanuit beperkingen maar gewerkt vanuit mogelijkheden!

Inspirerende verhalen

In de ‘online tentoonstelling’ Erbij horen, meedoen zetten we onze vrijwilligers in the picture. In de interviews lees je meer over hun werkzaamheden, waarom werkervaringsplekken onmisbaar zijn in onze maatschappij en dat iedereen erbij hoort en mee mag doen.

interview-vrijwilliger-eline-slik-de-diversiteit-aan-mensen-die-hier-werkt-maakt-dat-ik-mij-thuis-voel-2

Word vrijwilliger!

Wil je als vrijwilliger werken in een culturele en dynamische omgeving? Wij zijn op dit moment op zoek naar Publieksmedewerkers (4-8 uur per week) voor onze locatie in Haarlem.

Kom langs, maak een afspraak of neem contact op voor meer informatie met Carine Neefjes via neefjes@museumvandegeest.nl.