Aardewerk Shinichi Sawada
Met zijn lange vingers maakt Shinichi Sawada langzaam Ć©Ć©n voor Ć©Ć©n doornen vast aan zijn aardewerk. Hij houdt van het gevoel van rollende klei tussen zijn vingers. Op een zeer perfectionistische manier maakt hij aardewerken beelden die er uit zien als vriendelijke monsters. Het is vooralsnog onduidelijk of hij een beeld in zijn hoofd namaakt of simpelweg doet wat zijn instinct hem ingeeft op het moment dat hij aan het werk is.
Aardewerk Shinichi Sawada
Hij werkt kalm en ritmisch, zonder aarzelen, wat suggereert dat hij een visie heeft van hoe het aardewerk van Shinichi Sawada er uit komt te zien. Zelfs grote beelden rondt hij af in vier of vijf dagen. Sawada praat nauwelijks; hij communiceert via de kunst. De sculpturen hebben al velen gefascineerd.
Tentoonstellingen
Zijn werk was voor het eerst in Europa te zien tijdens de tentoonstelling āArt Brut Japonaisā in Parijs (2008-2009). Nog meer faam oogstte Sawada door zijn deelname aan de BiĆ«nnale van VenetiĆ« (2013). Zijn werk is o.a. opgenomen in de collecties van Museum van de Geest en Collection de lāArt Brut.
Andere tentoonstellingen
Sawadaās werk is vooral op bekende en grote tentoonstellingen te zien geweest, van over de hele wereld. Voorbeelden hiervan zijn de Venice BiĆ«nnale, George Kolbe Museum (Berlijn) en bij āThe Doors of Perceptionā in Frieze New York. Ook is zijn werk onderdeel van verschillende collecties, waaronder Collection de lāArt Brut, Lausanne; The Abcd Collection, Paris; and Halle Saint Pierre, Paris, en natuurlijk Museum van de Geest.