International Women's Day: Time To Glow Up

8 maart 2023

Laten we een licht op onszelf schijnen. Hoe inclusief zijn we in de kunstwereld?

Hoe donker wordt je museum als we alleen de kunstwerken van vrouwelijke kunstenaars uitlichten? Dit jaar neemt Museum van de Geest op 8 maart het initiatief tijdens #internationalevrouwendag. We nodigen alle musea, wereldwijd, uit volgend jaar hetzelfde te doen.

Museum van de Geest, Europees Museum van het jaar 2022, gelooft in een wereld waarin mensen gezien en gehoord worden en mee mogen doen op basis van gelijkwaardigheid. En schenkt daarom extra aandacht aan kunstenaars die onderbelicht zijn op basis van genderidentiteit.

Alleen als je eerlijk naar jezelf durft te kijken kan de wereld veranderen. #timetoglowup