Opkomend kunstenaar Victor Crepsley (1996), het alter ego van Jason Dolman, geeft graag een tweede leven aan spullen. De gekleurde collages van Crepsley bestaan dan ook uit honderden stukjes papier van oude tijdschriften en boeken. Deze verzamelt hij via Marktplaats of tweedehands winkels. De collages van Crepsley weerspiegelen zijn fascinatie voor een aantal thema’s: de clickbait-cultuur, snelle beeldcultuur, gentrificatie, upcycling en nostalgie. Crepsley noemt de werken ook wel een ‘esthetisch orgasme’. Samen vormen de collages als het ware ‘een portaal naar een parallel universum van deze tijdsgeest’.
Naast de collages, zijn Crepsley’s hoarder-kunsten ook te zien in de zilveren Hoarder-installatie. Crepsley heeft Lantink leren kennen tijdens zijn stage bij Jan Hoek. Twee jaar na zijn afstuderen vroeg Lantink aan Crepsley om deel te nemen aan Democracy, met zijn collages en om de zilveren Hoarder-installatie te maken. Crepsley ging vervolgens hiervoor een samenwerking aan met Jacob Schwartz, studiogenoot en vriend. Uiteindelijk hebben zij samen met Joran ter Horst (LeBelle) de Hoarder-installatie gemaakt.
Naast collages werkt Crepsley ook met allerlei andere kunstvormen. Bijvoorbeeld fotografie en sculpturen, maar ook film, muziek en live performance. Zo reist hij binnenkort naar Zweden waar hij op een performance art beurs gaat optreden. Hier wil hij de textuur van kunstwerken gaan gebruiken als inspiratie voor creaties die daadwerkelijk opgegeten kunnen worden.
De naam Victor Crepsley is afgeleid van Laren Crepsley, de vampier uit de boeken van Darren Shan. Victor Crepsley’s liefde voor verzamelen en hergebruiken is ook af te leiden uit deze naam. Victor Crepsley kan namelijk gelinkt worden naar victorie en crap, oftewel ‘overwinnaar van het vuil’. Zelfs zijn visitekaartjes zijn gemaakt van oude verpakkingen. ‘De eigenschappen van Crepsley hebben altijd al in mij gezeten’, zo zegt hij zelf, maar zes jaar geleden is Victor Crepsley echt ontstaan.