Afgelopen maandag organiseerde het Dolhuys een nieuwe editie van het ‘Sponsordiner’ waarbij de kick-off van de Capital Campaign werd gepresenteerd. Een campagne voor de herinrichting van het Dolhuys, dat in 2019 haar 700-jarig bestaan viert. Aan het einde van de avond is maar liefst 36.500 euro opgehaald!
Tijdens het diner presenteerde de directeur en medewerkers van het museum de plannen voor de herinrichting en de grote overzichtstentoonstelling waarin zal worden ingezoomd op 700 jaar zorg voor de geest. De Gestampte Meisjes zorgden voor een vermakelijk intermezzo waarin ze op geestige wijze een ode bachten aan de moderne man.
Hoofdlijn in de nieuwe in de nieuwe inrichting zijn levensverhalen van mensen wiens geest anders werkt dan ‘normaal’. De tentoonstelling wordt daarnaast verrijkt met een nieuw educatief programma, rondleidingen door ervaringsdeskundigen, een uitgebreid randprogramma over 700 jaar Dolhuys en een online platform. Na iedere presentatie konden de gulle gevers een check overdragen aan het museum om de gepresenteerde plannen te kunnen realiseren. In totaal is er zo 36.500 euro opgehaald, een mooi begin van de Capital Campaign.
Proost, op de toekomst!